viernes, 13 de marzo de 2009

5ª Setmana

Seguint al tema del dia 5/03/09, el dia 10/03/09 continuem el temari.
Parlavem de l'educand en el punt 1:
idees de l'educand:
- Quan pensem en l'educand pensem en la possibilitat de perfeccionament.
- L'educació implica un marge de llibertat de l'individu
-El Fet d'educar és un acte dinàmic, interactua amb el medi i de manera permanent.
- Lautorrealització ilumina l'educació.

L'educand com a sistema obert de nivell superior:
Teoria Sistémica cibernética de l'educació: l'educand és el resultat de diferents aspectes--psicològic, biològic i social. Té tres condicions: està format per diferents agents (elements), estableix relacions amb l'entorn i té finalitats. Llavors podriem dir que la intervenció sobre alguna part de les que està format l'educand, actuació per exemple sobre la part social-ambiental, modificarà la conducta de l'educand.

Quan s'educa intervenen diferents aspectes i capes de la persona. Depenent de en quin element intervinguem generarem canvi o no.

Per ser educable han de ser sistemes oberts? (adaptació, medi , intercanvi informació).
Es clar que si! per tant un sistema tancat no pot ser educable.
Si és obert és imprevisible, es superior, s'optimitza.

Ser conscient no es tracta de saber moltes coses sino de saber utilitzar allò que aprenem, la finalitat.

Reflexió:
Situat en alguna d'aquestes posicions:
1. La naturalesa humana és corrupta, ha de ser controlada per les normes socials
2. La naturalesa humana és bona i es corromp per la societat.

Reflexionant jo penso en la segona opció, seria una idea plantejada també per Rousseau....està clar que la persona humana es corromp amb la societat perque la societat és la que diu quines són les normes i quines són aquelles coses que ens fan aillar-nos de la societat.
Llavors podem dir que res no es dolent per un infant sinò que és la societat, de la manera que està organitzada que pot veure situacions o conductes no positives....També cal dir que les conductes desenvolupades a l'adolescencia o potser fins i tot a la infantesa són desencadenades per dificultats psicològiques de les persones i com som un resultat de part social, psicològica i biològica podem determinar amb claredat que totes les conductes són CONSEQUENCIES DE SITUACIONS ANTERIORS (experiències).

No hay comentarios:

Publicar un comentario