miércoles, 4 de marzo de 2009

4ª Setmana

03/03/'09
Bloc 2: El FET Educatiu
Visionat del video en relació al sistema educatiu al Japó, especialment a Tokio. L'escola s'anomena "Els Petits Samurais"
La nostra tasca a l'aula és analitzar el sistema educatiu d'aquesta escola de Parvulari:
Aspectes a analitzar:


  1. Educand

  2. Educador

  3. Relació educativa

  4. Manera d'educar

  5. Objectius, valors, finalitats

1.Educand: són alumnes de entre 3 i 6 anys d'edat. Són nens molt actius. Tenen un fort sentiment de pertinença al grup de classe a la qual pertanyen. Per altre costat els nens estàn molt pressionats per la societat perquè han de rendir al màxim: mentalment i físicament i per tant transmeten aquesta sensació de lluita i de competició.
2.Educador: els educadors de l'escola estàn d'acord amb la manera d'educar als alumnes, pensen que es una bona manera de contribuir en el desenvolupament dels infants. Ho exemplifiquen amb les baixes que tenen els nens a la seva escola (molt poques baixes per enfermetat) i a més hi ha llista d'espera per entrar en aquesta escola
3.Relació educativa: els educadors acompanyen als alumnes en les seves activitats, els ajuden quan ho necessiten. Per altre costat es una relació bastant cordial i dura. Els educadors es mostren rígids i valoren molt l'esforç dels alumnes i l'autosuperació.
4.Manera d'educar: realitzen classes de música en les quals els alumnes toquen tambors i han de cantar molt fort, també fan curses de competició i cada dia surten a correr durant 1 hora sense samarreta. La manera d'educar és basa en la disciplina física i mental. Diu el director d'aquesta escola que fins als 3 anys els infants poden aprendre tot i ho extrapolen a la SALUT en canvi quan són més grans és més complicat reeducar als nens. També realitzen meditació, netejen les aules els propis nens i van sense samarreta durant tot el dia i sempre. Diuen els mestres de l'escola que els alumnes "es mouen sense parar".
Cal remarcar que els pares participen a les activitats dels seus fills per les tardes tots els dies de la setmana, es una manera molt profitosa de convidar a que els pares interactuin i participin de la feina que fan els seus fills a l'escola.
5.Objectius, valors, finalitats: els objectius i finalitats són que estiguin sempre sans físicament amb el reforç innuminati d'anar sense samarreta a l'ivern i a l'estiu, aprendre molts coneixiements, aconseguir l'hàbit de treballar molt dins i fora de l'escola. Es valora la duresa de la natura, la autodisciplina. Es premien als nens i se'ls valora davant de tot el grup-classe i escolar.


5/03/'09

1. Subjecte de l'educació (qui s'educa)

Per què som educables? previament som educables perque som humans i ens diferenciem dels animals perque no reben educació sinò ensinistrament.

Per altre costat s'atribueix un significat a l'aprenentatge a través de la moralitat. també cal una estructura previa innata, una predisposició biològica a aprendre.

(a la capacitat de ser educat li direm educabilitat)

Hi han límits morals

Aprenem i ens eduquem per necessitats (Maslow)

Per què aprenem? perque tenim la característica de la plasticitat.
F.Sabater, diu en el seu llibre "El valor de educar": Nacemos humanos pero eso no basta, tenemos que llegar a serlo.
l'Educació potencia les capacitats innates.
un humà educat es fa persona.
També enfoc psicoanalista: l'educació és social i política, es la cara política de l'individu. (política: convivència i presa de decisions).
Què requerirà? capacitat de comunicació, racionalitat i capacitat de canvi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario