viernes, 27 de febrero de 2009

Apunts 2ª y 3ª semana

...
Perspectives germàniques (a partir de la 2ºGM) i angloamericanes.

Johann Friedrich Herbart es considerat el pare de la pedagogia com a ciència/disciplina.

Referent a l'aspecte de veure la pedagogia com a art ens fa reflexionar sobre l'acte educatiu ja que la pedagogia depén en gran mida de:
- L'ètica: ens diu les finalitats.
- Psicologia: segons Herbart defineix els mitjans sent primer la pedagogia i en segon lloc la reflexió.
Pasos que s'han de respectar davant l'aprenentatge:
claredat
jugar amb associació d'idees
sistematització
aplicabilitat
DEWEY: plantejament--> tota teoria educativa és teoria pràctica, no especulativa amb la voluntat de simplificar altres ciències.
Als anys 70 es vol donar solucions als problemes educatius:
- Intent democratització universitaria
- Intent de sortir de la branca germanòfil
- Intent de separar-se de la religió
pensament marxista i americà via França.
Als anys 80 s'introdueix la Pedagogia com assignatura, l'any 2000 es crea l'assignatura de "Teoria de L'Educació".
19/02/'09
- Nivells de Teoria Educació
Disciplines: Historic, Descriptiu i Normatiu/Prospectiu
Temes de la Teoria: tots: perfectibilitat, educands, millora condicions mestree, coherencia i legitimitat.
Metodologies: pensar, estudiar, constatar, problemes conceptuals. Pensar en educació per sortir de l'educació desde un plànol positivista i científic.
- Condicionaments externs per crear teories educatives:
Causes del posicionament positivista: fé cega a la ciència, canvis, influència de la política, intent de control, manipulació de la ciència.
Conseqüències: relativitzar el coneixement, tothom opina de tot, democràcia cognitiva.
24/02/'09
- Esquema sobre les teories (per poguer entendre). Classificació:
  1. Pedagogies Perennes: Objectiu ordre social, tradicionals
  2. Pedagogies Performatives: Objectiu màxim rendiment, obert al canvi
  3. Pedagogies Hermenéutiques: Objectiu conèixer a l'altre, interpretar; reflexió de la historia amb la intenció d'entendre-la.
  4. Pedagogies Postestructuralistes: es decanta per relats individuals-personals. Objectiu: individualització de cadascú
  5. Pedagogies Crítiques: el seu referent es la pràctica. Objectiu: canvi social.

Eixos principals del bloc temàtic:

educador-educand

escola-sistema educatiu

ensenyança-aprenentatge

26/02/'09

Classe Tema Model Bolonya

Antecendents :

1998: Sorbona (Universitat de París), es vol implantar renovacions: fluix de competitivitat de professionals i estudiants

1999: Bolonya es troben els representants europeus i es vol una homogenització de títols. Tenen un model econòmic referent.

El nostre referent Universitari es troba en Ivy Leagne

Cada Universitat realitza el plà d'estudis millor per ser un criteri de valoració de la universitat.

tema de reflexió: la nostra base económica és social, en canvi en Estats Units es totalment capitalista. Aquest és un punt important per reflexionar si allò implantat als Estats Units pot no tenir els mateixos resultats al nostre país.

Què succeeix?

Avans els títols eres homologats per el mateix ministeri, a partir de Model Bolonya:

  • El mateix centre serà el que homologarà els títols.
  • Els estudiants estaran valorats en "dedicació a l'assignatura, això es equiparable a que "tens un valor equiparable al que rendeixes".
  • L'estructura de la Universitat canvia: Grau: és el títol que t'acredita les competències bàsiques per poguer treballar. Màster o Postgrau: serà la formació especialitzada.

Tot això que implica? entre d'altres...

- Implica que el professorat estigui format: tecnologia, avaluació continuada.

- Implica menys alumnes per grup

- Implica canvi de titulacions.

- ....

No hay comentarios:

Publicar un comentario