lunes, 1 de junio de 2009

Aprenentatges Assolits

L'evolució de l'assignatura a grans trets ha sigut de la següent manera:
Bases educació-----> marc relació educativa i subjectes------> Sistemes educatius
Aquest recorregut ha sigut ben clar començant des de la base fins al sistema educatiu coencidint amb una necessitats actual d'aprenetatge ja que vivim en un "impas" de adaptabilitat del Plà Bolonya.

Els meus aprentatges a grans trets són els següents:
  • Visions sobre "Educació": científic/racionalista. Des de fa varies dècades anem cap a un camí racionalista, partint des de una base científica...pero, i la realitat social? necessitats diferents!
  • Llavors es pensa la "teoria educativa" com: teoria pràctica, pretén guiar la pràctica educativa, amb un component ètic (direccionalitat cap allò considerat correcte, bó), component estètic (didàctica), tecnològic (qualitat, creativitat, art) OBJECTIU TEORIA EDUCATIVA--> ARRIBAR A TOTA LA SOCIETAT (INDIVIDU I COL·LECTIU, INTERVÉ ADAPTABILITAT, PLASTICITAT, ETC)
  • J.F.Herbart: Pare Pedagogia com a ciència.
  • Dewey: teoria educació com teoria pràctica (no especulativa)

GRAN OBJECTIU AL LLARG DELS ANYS ...

AMPLIAR EL CONCEPTE "TEORIA EDUCACIÓ" PER TAL DE QUE PUGUI INDAGAR EN PLÀNOLS MÉS CRÍTICS I SORTIR DEL PLÀNOL CIENTÍFIC-POSITIVISTA.

  • ACTE EDUCATIU: intervenen diferents factors. El subjecte i l'objecte han d'estar coecionats per que hi hagi "acte educatiu". L'educador plàstic, adaptable a les necessitats, idees clares, comsises, coneixements teorics/pràctics, també adequació a l'ambient.
  • INSTITUCIÓ EDUCATIVA: adaptabilitat Plà Bolonya a cada Institució Educativa, existeix un marc d'actuació de cada centre bastant ampli que amb el futur "Bolonya" no es sap ben bé com serà...
  • ACTUALITAT I REALITAT EDUCATIVA I SOCIAL: canvi educatiu imperat per la globalització i Unió Europea, canvi social molt gran (moviment de les diferents cultures i creació de noves relacions educatives i socials), canvi sistema econòmic.

per tant...noves necessitats socials i educatives.

  • per finalitzar: Paraules claus dels meus aprenentatges....
  • CONCIENCIACIÓ SOCIAL I EDUCATIU
  • HABILITATS DE RECERCA EN TEMES EDUCATIUS
  • RESPONSABILITAT EN VERS ASPECTES DE TREBALL EN GRUP
  • NECESSITAT DE CONEIXEMENTS SOBRE TEORIES DE L'EDUCACIÓ PER LA NOSTRA PROFESSIÓ.

No hay comentarios:

Publicar un comentario